Devoirs pour les semaines du 11 au 22 mars

*
• Devoirs pour vendredi 22 mars:
CC: Review the book for a final test: You will choose 3 drawings, write a description for each, and give the meaning of the scene within the entire story.
 
• Devoirs pour jeudi 21 mars:
CC: Finir La Petite fille au kimono rouge + les questions page 18 - Make sure ALL questions are answered.
 
• Devoirs pour mercredi 20 mars:
CC: Finir chapitre 8 + faire le mot-croisé p. 17 - If you are done, work your way through chapter 9 + answer questions p. 18

• Devoirs pour mardi 19 mars:
CC: Relire le chapitre 7 + finir toutes les questions jusqu'à la page 16.

Ecrit: Carefully proof-read your Compare and Contrast paper - Your paper needs to be printed when you come to school.
 
• Devoirs pour lundi 18 mars:
CC: Lire le chapitre 7 (nous ferons les questions en classe). If you are not done with questions of ch. 6 p. 13-14, do so).

Francophonie: Finir de lire L'histoire franco-américaine.  Vous devez avoir un total de 26 questions (2 par questions (20) + 2 pour Les Filles du roy, 2 pour la lettre de LaFayette et 2 pour les villes américaines).

• Devoirs pour vendredi 15 mars:
CC: Vocabulaire des chapitres 1 à 6 de Le PKR + continuer la lecture du chapitre 6 - Contrôle de vocabulaire

Ecrit: You should be almost done with your Compare and Contrast paper - We will proof-read it on Friday.


• Devoirs pour jeudi 14 mars:
CC: La PKR : Lire le chapitre 6 jusqu'à la page 85. Apprendre le vocabulaire du chapitre 6 p. 9 + faire l'exercice p. 9.

Francophonie: Lire Les filles du Roy et la question 4 + composer 2 questions pour chaque partie.  Finissez de composer les questions pour le parties 1, 2, 3 si nécessaire.

Combats de Cerfs-volant
• Devoirs pour mercredi 13 mars:
CC: La PKR : Relire le chapitre 5 + faire les activités II et III p. 11 et 12.
Apprendre le vocabulaire du chapitre 5 p. 8 + faire le mot-croisé p. 9


Ecrit: You should be almost done with your Compare and Contrast paper - We will proof-read it tomorrow.

 
• Devoirs pour mardi 12 mars:
CC: La Petite fille au kimono rouge : lire le chapitre 5 - Faire l'activité I p. 11.

• Devoirs pour lundi 11 mars:
CC: La Petite fille au kimono rouge : Relire les 4 premiers chapitres - Répondre aux questions p. 7 + apprendre le vocabulaire associé aux 4 premiers chapitres (p. 3, 4, et 8).

Devoirs pour la dernière semaine du trimestre 2

*
• Devoirs pour jeudi 7 mars:
CC:  La Petite fille au kimono rouge (PFKR) - lire le chapitre 3 + faire l'ex. I p. 6.

• Devoirs pour mercredi 6 mars:
CC:  La Petite fille au kimono rouge (PFKR) - finir le chapitre 2 +  les questions du chapitre 2 p. 5 et le vocabulaire p. 3 et 4.

• Devoirs pour mardi 5 mars:
CC: La Petite fille au kimono rouge (PFKR) - Relire chapitre 1 + finir les questions du chapitre 1 (p. 2) - Lire le chapitre 2 .... p. 22.

Geographie: No HW, but make sure all your work is in + review material where you need to retake a test.

• Devoirs pour lundi 4 mars:
CC + Ecrit: Work on your essay compare and contrast - It is due Friday 15th at the latest.

Devoirs pour la semaine du 25 février au 1 mars

Les Amériques
*
• Devoirs pour vendredi 1 mars:
CC: Start working on your compare and contrast essay.

Géographie: Learn the islands and bodies of water of the Americas - Test on Friday  (if you did poorly on the first part, you will be able to retake it then - on Friday).

• Devoirs pour jeudi 28 février:
CC: Grammaire: Review the rules of possessive and demonstrative pronouns TEST - It will be collective.

Géographie: Learn the islands and bodies of water of the Americas - Test on Friday  (if you did poorly on the first part, you will be able to retake it then - on Friday).
 
• Devoirs pour mercredi 27 février:
CC: Grammar: Learn the rules regarding the demonstrative pronouns. Finish ex. p. 8 + do ex. 1, 2, 3 p.11

Ecrit: Write neatly your notes for American Pastime in view of your compare and contrast essay. (we will have 2 days of Ecrit in a row in order to finish the movie).

• Devoirs pour mardi 26 février:
CC: Grammaire: Learn the rules regarding the possessive pronouns. Finish ex. p. 6 + do ex. 1 & 2 p. 9

Ecrit: No HW unless you are still working on Weedflower.
  
• Devoirs pour le lundi 25 février
CC: Grammar: Learn the rules for possessive and demonstrative adjectives p. 1 and 3 - Finish ex. p. 2 and 4 + do ex. 1, 2, 3 p. 6 and 1, 2, 3, 4 p. 8.
Weedflower needs to be done + questions need to be answered and turned in on Monday.


Géographie: Learn the countries (no islands) of the Americas : North (3), Central (7), South (13) - Contrôle à la fin de la période.   
Visit this cool website to check what you know and what you still need to learn:
http://www.jeux-geographiques.com/
  

Devoirs pour février 4 au 22

Stock Flowers - Weedflowers
*
• Devoirs pour vendredi 22 février:
CC: Finish Weedflower.

Ecrit: Finish your Fable / drawings
  

• Devoirs pour jeudi 21 février:
CC: Finir Weedflower.
  
Géographie: Finish your graphs (or make sure you have all the info to finish them by theend of the class).

• Devoirs pour mercredi 20 février:
CC: Read p. 25 to 29 to answer questions p. 11-12 (complete sentences and good French) - Continue reading Weedflower (to chapter 28 at least).

Ecrit: Make sure all the verbs of your fable are corrected, be ready to print it. Work on your illustration. 
 
• Devoirs pour mardi 19 février:
CC: Read p. 15 to 18 - Write 5 questions about the Korean immigration + answer questions 1 to 5 p. 11 - Continue reading Weedeflower - (to chapter 22 at least).

Géographie: Study East Asian countries - Contrôle - Finish the 4 presentations of your countries + think of your correlations.


• Devoirs pour le vendredi 15 février:
CC: Finish the crossword puzzle p. 10 + continue the reading Weedflower (to chapter 15 at least).

Ecrit: Work on your fable. Make sure all your verbs are highlighted AND corrected.

• Devoirs pour le jeudi 14 février:
CC: Read 13 to 14 (immigration packet) + answer questions 10 to 13 p. 8 to 9. Continue reading Weedflower (to chapter 7 at least).

Géographie: Finish the 4 presentations of your countries + think of your correlations.

• Devoirs pour le mercredi 13 février:
CC: Read pages 12 to 13 (immigration packet) + answer questions 1 to 9 p. 8. Continue rading of Weedflower to at least chapter 5 (several students are already done with the book).

Ecrit: Work on your fable. Make sure all your verbs are highlighted.
 
• Devoirs pour le mardi 12 février:
CC: Review the information regarding the Japanese immigration p. 7 to 11 + 26 to 29 + your notes on the documentary we saw in class. Test will be also on vocabulary p. 3 + p. 7. You need to know where Japon, Chine, Corée de Nord et du Sud, Vietnam, Laos, Cambodge, Inde, Philippines et  are located.

Géographie: Work on your project (individual maps and presentations), or on creating graphs. 

• Devoirs pour le lundi 11 février:
CC: Read at least to chapter 3 of "Weedflower" + answer questions regarding these chapters in your notebook .

Ecrit: Work on your fable.
 
• Devoirs pour le vendredi 8 février:
CC: Read first 2 chapters of "Weedflower" + start a description of the characters you meet in these chapters.

Géographie: Work on your project (individual maps and presentations).

• Devoirs pour jeudi 7 février:
CC: Reread information p. 25 to 29 + do the activity p. 14.

Ecrit: Work on your fable. You and your partner need to add 100 words to your story (100 words together = 50 each). Make sure the story is posted on Google Docs + share with me and Lucien. 

• Devoirs pour mercredi 6 février:
CC: Learn the vocabulary from both the Chinese and Japanese unit (p. 3 et 7) - Do cross word puzzle p. 7 - Answer questionnaire p. 15. Finish your "portrait".

Géographie: Work on your project (individual maps and presentations).
 
• Devoirs pour mardi 5 février:
CC: Read p. 7 to 11 + answer questions 1 to 10 p. 5 and 6.

Ecrit: Choose a moral to be illustrated on a fable. What animals will you pick + why these? Come up with a possible plot to illustrate your moral.


• Devoirs pour lundi 4 février:
CC: Reread p. 2 to 7 + your answers p. 2 to 3 in view of a test - Learn the vocabulary p. 3 + learn how to write 1 to 10 in Chinese.

Géographie: Learn all the -stan countries of your map of Asia.

Devoirs pour la dernière semaine de janvier

*
Devoirs pour vendredi 1 février:
CC: Finir les mots croisés p. 4 + répondre aux questions p. 3 - Reread the text if necessary.

Ecrit: Learn the poem "La Page d'Ecriture" + think of a possible moral to illustrate on a fable you will write. Think of what kind of animal you would use and why + of a story line.

Devoirs pour jeudi 31 janvier:
CC: Read packet on Asian Immigration p. 2 to 7 (top paragraph) + answer questions p. 2.

Géographie: Finish your map of Asia + bring your maps on Africa + Europe.

Devoirs pour mercredi 30 janvier:
CC: Read packet on Asian Immigration p. 1 to 7 (top paragraph) + find 10 words you don't know + look up their definition / translation.

Ecrit: Practice "Le Corbeau et le renard" (if you need to perform) - Read "La Page d'écriture"

Devoirs pour mardi 29 janvier:
CC: Review pronouns "le, la, les / lui, leur / y / en - Contrôle

Géographie: Learn Africain countries : Test 

Devoirs du 14 au 24 janvier (mi-trimestre)

* 
Devoirs pour jeudi 24 janvier:
CC: Finish both sides of the worksheet on pronouns + do ex. 4 p. 12.

Géographie: Mémoriser les noms des pays, océans, mers et lacs d'afrique. 
Visit this cool website to check what you know and what you still need to learn:
http://www.jeux-geographiques.com/

Devoirs pour mercredi 23 janvier:
CC: Finish the side of the worksheet we started in class + do ex. 1 and 2 p. 11.

Ecrit: Read "Le Corbeau et le Renard" + trouver et apprendre les rimes. If you need to, review "La cigale et la fourmi"


Devoirs pour mardi 22 janvier:
CC: Réviser les leçons sur les pronoms EN et Y + faire les activités des pages 9 et 10.
  
Géographie: Finir la carte et commencer à mémoriser les noms des pays, océans, mers et lacs d'afrique. http://unctad.org/fr/docs/ldcmisc20053_fr.pdf

Devoirs pour vendredi 18 janvier:
CC: Apprendre les verbes suivants et leur constructions: à quelque chose / de quelque chose
Jouer à / penser à / ressembler à / répondre à / participer à / s'habituer à / faire attention à / tenir à
Jouer de /  avoir besoin de / parler de / se souvenir de / s'occuper de / avoir peur de / avoir envie de / être fatigué de / être content de / être triste de

Ecrit: Read "Le Corbeau et le Renard" + trouver et apprendre les rimes. 

Devoirs pour jeudi 17 janvier:
CC: Review for a test on the pronouns - Compose 6 sentences that could be used in a test for that topic. 

Géographie: Find more info about your European country.

Devoirs pour mercredi 16 janvier:
CC: Livret de pronoms : Review the first 7 pages + finish your blue or yellow sheet.

Ecrit: Learn by heart "La Cigale et la Fourmi" - Contrôle oral
 

• Devoirs pour mardi 15 janvier:
CC : Livret des pronoms: Do Ex. 7, 8 p. 3 - Ex. 3 p.5 - Ex. 2 p.7

Géographie: Learn countries, bodies of water you didn't know for the pre-test. Find 2 facts about your country that can be used for your project.  This is a good site https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/
  
• Devoirs pour lundi 14 janvier:
CC: Livret des pronoms: Continue ex. 4 p. 2, 10 + 2 p. 4, 1 p.7 

Ecrit: Read well "La Cigale et la Fourmi" + do the activities (rhymes and questions) p. 1 - Remember, you will need to learn it by heart, so start memorizing parts of it.

Bonne année 2013!

*
Devoirs pour vendredi 11 janvier2013:
CC: Grammaire: Ex. 1 et 2 p. 2

Géographie: Learn all country names + location form Europe.

Devoirs pour jeudi 10 janvier 2013:
CC: Contrôle Review material of Rosa Parks in view of a test. Make sure to know the following:
1) La biographie de Rosa Parks (6 faits).
2) La situation des Noirs.
3) Pourquoi Rosa Parks a été arrêtée (Pourquoi a-t-elle refusé d'obéir à la loi)? (3 phrases).
4) Expliquer la situation du boycotte (Pourquoi, comment, les conséquences pour les Noirs/les Blancs, comment ça s'est terminé et pourquoi).
5) Le rôle a joué MLK dans cet événement.
6) le vocabulaire pour parler de tout ça.

Devoirs pour mercedi 9 janvier 2013:
CC: Finish the packet on Rosa Parks and study the vocabulary p. 14

Géographie: Finish labeling your map by naming or numbering all European countries. Make sure to know how to spell and place half of the countries / oceans / seas (you pick). 

Fun games to practice geography

http://www.jeux-geographiques.com/

http://www.jeux-geographiques.com/jeux-en-ligne-Jeu-Pays-d-Europe-_pageid160.html


Devoirs pour mardi 8 janvier 2013
CC: Finish the book on Rosa Parks + complete the booklet. It is important to read well enough to be able to retell the story. Learn the vocabulary p. 14 (spelling and meaning).

Ecrit: Write the first version of your essay comparing your academic experience (so far) with the one of your grandparents or parents. Make sure to organize the information you collect by categories (discipline, subjects, class length, teachers, methodologies, homework, grading, etc...) and also organize your notes by similarities and differences.  It is important to carefully proof-read your text (agreements of verbs / adjectives / gender / conjugations / spelling).