Devoirs du 7 au 10 ctobre

*
Devoirs pour jeudi 10 octobre:
CC: Read Les Amérindiens p. 14 à 16 + answer questions p. 8 - Learn all words p. 9 (question packet).

Ecrit: Finish The Education of Little Tree and questions (if possible) - As you read, think of the writing assignment regarding this book. Take notes if you find relevant passages.
 

Devoirs pour mercredi 9 octobre:
CC: Learn vocab p. 9 lists 3 to 5 (review lists 1 and 2) - Do "mots-croisés" p. 12.

Contes: Write your paragraph(s) presenting the initial situation of your story (characters, setting, plot).
 
Devoirs pour mardi 8 octobre:
CC: Read Les Amérindiens p. 11 et 12 + answer questions 12 to 16 p. 8 - Make connections between the text and The Education of Little Tree. Start learning the vocab p. 9 (booklet of questions) lists 1 and 2 (une maladie.....trahir).

Ecrit: Read The Education of Little Tree to chapter 16 - As you read, think of the writing assignment regarding this book. Take notes if you find relevant passages.

Devoirs pour lundi 7 octobre:
CC: Read Les Amérindiens p. 10 et 11 (top part) + answer questions p. 7 - Make connections between the text and The Education of Little Tree

Contes: Write your idea for a story (Situation initiale : personnages, quand / où / problème) 

Devoirs de la semaine du 29 septembre au 4 octobre

*
• Devoirs pour vendredi 4 octobre:
CC: Read Les Amérindiens p. 8 et 9 (audio is available on the left menu) - Answer questions p. 6 + first set of questions (3-9) p. 7

Ecrit: Read The Education of Little Tree  to chapter 13 + work on the second packet of questions.

• Devoirs pour jeudi 3 octobre:
CC: Review adjectives forms / meaning (p. 6 & 7) - Contrôle. Read Les Amérindiens p. 6 & 7  - Answer questions 1 to 6 p. 6

Conte: Work on your reading project that is due on Thursday October 3rd -

• Devoirs pour mercredi 1 octobre:
CC: Livret 2 - Review the difficult feminine forms + learn all adjectives p. 6 + do ex. p. 7 - Make sure to finish the activity p. 6.

Ecrit: Read The Education of Little Tree  to chapter 9 (you can skip chapter 7) + complete all questions from chapter 1 to 3 (first packet), and work on the second packet of questions.
 
• Devoirs pour mardi 30 septembre:
CC: Livret 2 - review the rules of masculin / féminin p. 4 - Write all the feminine forms that change + complete all ex. p. 5

Conte: Work on your reading project that is due on Thursday October 3rd - Groups of 4 were made on Friday, each student is responsible to do the work on 1 section of the story p. 12-14 ¨Le bon génie qui a délivré le printemps" - 1 illustration, looking up at 4 words (p. 15), asking 4 comprehension questions + providing answers. All students need to read the entire story.
 
• Devoirs pour lundi 29 septembre:

CC: Livret 2 (handed on Friday): Etudier les règles du masculin/féminin des adjectifs p. 2 et 4 + faire les activités p. 3 et ex. I p. 5

Ecrit: Lire The Education of Little Tree  à la page 45 (chapitre 6) + complete questions from chapter 1.

Devoirs pour la semaine du 23 au 27 septembre

*
Devoirs pour vendredi 27 septembre:
CC: Study the vocab p. 2 and 5 + do the crossword puzzle - Test de vocabulaire
 
Conte: Finish the question about the video p. 10 + do activity p. 11 

Devoirs pour jeudi 26 septembre:
CC: Study the vocab p. 2 and 5 (test on Friday) - Illustrate your 5 words on the strip of paper.

Ecrit: Make sure your drawing about your poem is finished and that your poem is typed and on a USB key if you were not able to type it at school . Read "The Education of Little Tree" to chapter 3

Devoirs pour mercredi 25 septembre:
CC: Read "Les Amérindiens" p. 4 to 6 (top page only) + answer questions 1 to 6 p. 4 - Draw 5 of the words p. 5 or 2.

Conte: Reread Comment le ciel est devenu grand p. 9 + answer questions 1 to 5 p. 9-10.

Devoirs pour mardi 24 septembre:
CC: We will have EasyCBM in English in lab 6 - Finish reading p. 4 to 6 (only top part) on "Les Amérindiens". Answer questions 1 to 6 p. 4. Read the first chapter of The Education of Little Tree (p. 1 to 5).

Ecrit: Make sure your drawing about your poem is finished and that your poem is typed and on a USB key if you were not able to type it at school and save it on your server. Please make sure to remember your password (write it somewhere in your planner).

Devoirs pour lundi 23 septembre:
CC: Start learning vocabulary words of "Les Amérindiens" p. 2 by doing crossword puzzle p. 3. It is important to recognize words that are more difficult and devote more practice to those. 

Conte: Reread Une légende sioux p. 7 + learn the vocabulary p. 6 and 7 + do the crossword puzzle p. 8.

Devoirs pour la semaine du 16 au 20 septembre

Camp Sioux
*
• Devoirs pour jeudi 19 septembre:
CC: Lire p.1 et 2 Les Amérindiens + répondre aux questions 1 à 5 p. 1.

Conte: Lire le texte p. 6 + poser 4 questions de compréhension (écrire les réponses, mais cachez-les).
Lire les 2 premiers paragraphe du texte p. 7.


• Devoirs pour mercredi 18 septembre:
CC: Finir lettre p.13 / Lire p. 14 + faire ex. 1, 2, 3 p. 15


Ecrit: Composer votre poème (brouillon).  Exemples d'activités développées:

√ On peut sauter dans les piles de feuille brunes, rouges, orange et jaunes sous les arbres nus.
√ Je peux aller à Dari-Mart en vélo avec Daniel, mon voisin pour y acheter une poignée de bonbons.
 
• Devoirs pour mardi 17 septembre: 
CC: Contrôle: Revoir les vocabulaire p. 4 et 5 + verbes être /avoir.

Conte: Finir les activités des pages 2 et 3 (don't forget to write what the 6 pronouns you picked replace). Réponds aux 2 questions du tableau dans le livret (p. 2 ou 4) - 
1) Qu'est-ce qu'on pourrait changer pour montrer une époque (a time period) et un lieu (place) différents?
2) Qu'est-ce qu'on pourrait changer pour rendre l'histoire moins triste pour le Petit Chaperon Rouge?

• Devoirs pour lundi 16 septembre: 
CC: Etudier le vocabulaire p. 4 et 5 / Finir les mots croisés p. 6 / Réviser les verbes "être" et "avoir" p. 8 et 9 et faire les exercices 1 à 5 p. 9

Ecrit: Relire le poème p. 2 + réponds aux questions 2 à 6 dans ton cahier.

Devoirs pour la première semaine

*
• Devoirs pour vendredi 13 septembre:
CC : Study (meaning and spelling) of vocab p. 4 and 5. Practice difficult words several times.

Contes et légendes: Read the story of Le Petit Chaperon Rouge p. 4 & 5 + do the Post Lecture activities p. 2. Write, in your "cahier" the 6 details, answers of exercise 2 (a through h) + underline 8 verbs / 8 pronouns in the story. Do not do "Vocabulaire".


• Devoirs pour jeudi 12 septembre:
CC : Read the Course Description for all three classes + complete the slip for communication..

Les vacances.....


Bonnes Vacances!!!!

Devoirs pour mai.....

* 
Devoirs pour le vendredi 30 mai:
CC: Grammaire: Les pronoms relatifs - étudier les pronoms relatifs p. 1 + faire tous les ex. p. 2 et 3 - Etudier "ce qui / ce que / ce dont" p. 3 et 4 + faire l'ex. 1 p. 4.

Francophonie: Relire La Lueur du soleil couchant + finir les 2 livrets d'activités. Petit test de compréhension.

Devoirs pour mercredi 29 mai:
CC:Apprenez votre présentation orale

Francophonie: Lire la page 3 de La Lueur du soleil couchant + répondre aux questions 2 et 3 p. B, 3 p. C et 9 p. D 1. 

Devoirs pour jeudi 23 mai:
CC: Lire la page 2 de La Lueur du soleil couchant + répondre aux questions 1 et 2 p. C, 8 p. D et 1 p. B. 

Devoirs pour lundi 20 mai:
CC/Ecrit: You need to be done with the Cutlural Festival, this include captions of all your visul. Please bring your visuals!!!
 
Devoirs pour mercredi 15 mai au vendredi 17 mai.
CC: Histoire du Mexique: Répondre aux 9 autres questions / réviser pour le test (vendredi).

Ecrit: Cultural Festival in French + captions

Devoirs pour mardi 14 mai:
CC: Histoire du Mexique: Répondre à 9 des 18 questions des pages 11 et 12 - Do this assignment well, it will serve you as a study guide for the up coming test on this unit.

Ecrit: Revise your Cultural Festival in English + start your French version.

Devoirs pour lundi 13 mai:
CC: Histoire du Mexique: Lire p. 10-11 sur César Chavez + poser 8 questions de compréhension (feuille) + écrire les réponse au dos. Etudier le vocabulaire listes 2 et 3 + faire l'ex. p. 10 (Petit test de vocabulaire).

Francophonie: Préparez votre présentation sur votre section + finir la page 4

Devoirs pour vendredi 10 mai:
CC: Histoire du Mexique: Relire info p. 7, 8, 9 + apprendre le vocabulaire listes 2 et 3 p. 2 + faire mots croisés p. 9

Ecrit: Ecrire au moins 650 mots + pouvoir finir à la fin de la classe version 1 du Festival Culturel en anglais. Selectionner vos documents visuels et écrire les légendes (français / anglais).
 
Devoirs pour jeudi 9 mai:
CC: Histoire du Mexique: Lire les p. 7, 8, 9 + répondre aux questions 13, 14, 15, 16 p. 6

Francophonie: Finir les dessins d'Haïti.

Devoirs pour mercredi 8 mai:
CC: Histoire du Mexique: lire les p. 6 et 7 + répondre aux questions p. 6 à 12 p. 5 et 6. Apprendre le vocabulaire liste 2 p. 2 et faire le mots-croisé p. 8.

Ecrit: Cultural Festival: You need to have at least 400 words before classes starts. If you have pictures and/or documents, write captions (in both French and English).

Devoirs pour mardi 7 mai:
CC: Répondre aux questions suivantes (dans votre cahier):
a) Comment un gouvernement peut-il trouver de l'argent pour son budget?
b) Pourquoi et comment une personne voudrait immigrer aux Etats-Unnis?
c) Expliquer ce qu'est le programme Bracero - Lire les information p. 6 et 7 (2 premiers ¶).

Devoirs pour lundi 6 mai: 
Cultural Festival : Make sure to have all information you need to complete this project. This includes pictures, documents that might be included on the poster. You need to have at least 200 words.